Національне агентство України з питань державної служби
(НАДС), сприяючи вдосконаленню державними службовцями, головами місцевих державних адміністрацій, їх першими заступниками та заступниками, посадовими особами місцевого самоврядування наявних компетентностей у межах їх професійної діяльності, здійснює систематичне визначення потреб представників зазначених категорій щодо професійного навчання.
Згідно з відповідними прогнозними показниками НАДС на період 2022-2024 рр., протягом зазначеного часу мають намір підвищити кваліфікацію за загальними програмами 468,5 тис. осіб публічних службовців.
При цьому наголошено, що найвищий пріоритет серед напрямів підвищення кваліфікації саме в сегменті загальних професійних програмам належить навчанню :
- осіб, що займають посади державної служби категорій “А”, “Б”, “В” (83,3 тис. ос.);
- осіб вперше призначених на посади державної служби категорій “А”, “Б”, “В” (17,6 тис. ос.);
- осіб, які працюють на посадах в органах місцевого самоврядування (9,3 тис. ос.);
- осіб вперше призначених на посади в органах місцевого самоврядування (3,0 тис. ос.).
Визначено також перелік найзатребуваніших напрямів підвищення кваліфікації за загальними короткостроковими програмами для категорії “державні службовці”. Зокрема, до них належать :
- управління змінами (45,9 тис. ос.);
- цифрова грамотність (42,4 тис. ос.);
- комунікація та взаємодія (38,7 тис. ос.);
- підвищення рівня володіння державною мовою (38,3 тис. ос.);
- запобігання корупції та забезпечення доброчесності (34,1 тис.ос.).
Стосовно навчання посадових осіб місцевого самоврядування, перевагу надано підвищенню кваліфікації за наступними напрямами в межах загальних короткострокових програмам :
- підвищення рівня володіння державною мовою (3,3 тис. ос.);
- запобігання корупції та забезпечення доброчесності (2,8 тис. ос.);
- реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади (1,5 тис. ос.);
- комунікація та взаємодія (1,4 тис. ос.);
- управління персоналом в органах місцевого самоврядування (1,3 тис. ос.).
Отримана інформація щодо узагальнення та систематизації загальних потреб у сфері професійного навчання використана при формуванні переліків пріоритетних тем (напрямів) підвищення кваліфікації за загальними програмами. Ці переліки рекомендовано відповідальним суб’єктам надання освітніх послуг у сфері професійного навчання (провайдерам) з метою врахування під час формування змісту пропонованих програм підвищення кваліфікації.
За матеріалами Національного агентства України з питань державної служби